Vlastníctvo a vedenie podniku si vyžaduje denný rozvrh plný tvrdých výziev: Kto je pre túto úlohu lepšie kvalifikovaný? Kto dostane povýšenie? A niekedy, bohužiaľ, kto musíme prepúšťať? Zriedkavo sa odpovede na tieto a mnohé ďalšie otázky ľahko vyskytnú. A tak, aby sme vytvorili zmysel pre spravodlivosť, pozeráme sa na štatistiky, čísla a operačné ciele, aby sme objektívne dosiahli vhodný záver na vytvorenie procesov a prejavenie firemnej kultúry.
Vytvorenie spravodlivého a objektívneho pracovného prostredia je chvályhodné a potrebné. Dátové body a marže sú nevyhnutné pre rast a bezpečnosť. Ale nikdy nesmieme stratiť zo zreteľa skutočnosť, že všetky obchody sú úplne osobné. Jednoducho premýšľajte o tom, čo vás viedlo k tomu, že chcete založiť svoju spoločnosť alebo vstúpiť do svojho poľa a budete viac ako pravdepodobne objavovať motiváciu mimo ekonomickej výmeny.
Okrem toho vieme, že uznanie a lojalita značky sú priamym dôsledkom vytvorenia personalizovaného, dôveryhodného vzťahu medzi vaším podnikom a zákazníkom. Ľudia sú premenení na kvalitný tovar spojený s kvalitnými skúsenosťami. Tieto zážitky z kvality sú výsledkom interakcie so spokojnými zamestnancami. Vysoká miera udržania a produktivity zamestnancov priamo koreluje so zmyslom hodnoty a komunity v spoločnosti. Platí to najmä pre milénia – tie, ktoré sa narodili v rokoch 1982 až 2004 a ktoré podľa januárového roku 2018 Forbes„chcú, aby ich pracoviská a ľudia tam fungovali ako druhá rodina. Chcú, aby táto spoločnosť mala ľahko pochopiteľné a prosociálne súbory hodnôt. Chcú príležitosti na rozšírenie ich užitočnosti pre vašu spoločnosť a chcú, aby ste im pomohli vrátiť sa do komunity.
Nič z toho nemôže prísť ako nové informácie. Solidné medziľudské vzťahy a silná starostlivosť o zákazníkov sú základom úspešného obchodného modelu. Ale v rýchlo sa rozvíjajúcom, technologicky závislom svete na požiadanie, v ktorom žijeme, ako podporujeme a posilňujeme tieto základy „starej školy“?
Keď ľudia hovoria o firemnej kultúre, často opisujú kódexy správania, klímu pre inováciu a výmenu myšlienok a ako je definovaný a meraný úspech. Čoraz viac a možno aj vďaka tisícročnému vplyvu, kultúra spoločnosti odráža jej pozíciu hráča v širšom spoločenstve, v ktorom pôsobí. Rovnako ako nezisková organizácia, aj kultúra založená na hodnotách a riadená spoločnosť pomáha rozvíjať reputáciu vášho podniku ako spojenca v komunite. Partnerstvá a siete sú ľahšie falšované a vaša servisná základňa (zákazníci a zamestnanci) považujú vašu spoločnosť za inkluzívnu a orientovanú na rast.
Myslenie ako neziskovka pomáha rásť malým podnikom
Podobné príspevky
Vera Wang – cesta od sklamanej krasokorčuliarky k multi-miliardovému biznisu
A je to v poriadku. Pretože ciest, na konci ktorých je dosiahnutie vášho cieľa, je viac. Nevedie tam iba jedna. Kráčame a...
Netradičné koníčky našich drobcov : jazdenie na koni
Niektoré deti túžia chodiť na basketbal, iné na gitaru, ďalšie sa uspokoja s tanečnou, alebo výtvarnou. Vaša ratolesť vás však...
Generácia Z = virtuálna generácia
V dnešnej dobe je priam nemožné vyhnúť sa rôznym technickým vymoženostiam. Všetci máme mobilné telefóny, počítače, televízie, mnohí vlastníme tablety...
Zefektívnenie práce zamestnancov
Ako správny zamestnávateľ by ste mali svojim zamestnancom dopriať prijateľné podmienky na vykonávanie ich práce. Ako môžeme podporiť svojich zamestnancov?...
Zlaté tehličky môžete mať vo vlastníctve aj vy
Investovanie finančných prostriedkov nemusí byť nevyhnutne spájané s najbohatšími ľuďmi a v miliónových sumách, ale v menšom je dostupné aj...
Ak nepotrebujete vlastnú kanceláriu, využite virtuálne sídlo
V modernej dobe digitálneho pokroku sa podniky postupne presúvajú z tradičných kancelárskych priestorov do flexibilnejších a pohodlnejších pracovných prostredí. Tento...